庸乡

且教此生庸碌去,懒居乡野守东篱

Dark Paradise

All my friends tell me I should move on

所有朋友都劝我该继续前行

I'm lying in the ocean 

而我只静卧于海

singing your song

吟唱你的歌谣

Ahhh,that's how you sing it

啊,以你的方式

Loving you forever

永远爱你

can't be wrong

至死不渝

Even though you're not here 

即使你已离去

won't move on

难续此情

Ahhh that's how we played it

啊,我们曾那般相爱

And there's no remedy for memory of faces

即使记忆中的面庞已模糊不清

Like a melody,it won't leave my head

但就像那段旋律永远徘徊在我的脑海

Your soul is haunting me and telling me

你的灵魂常萦绕我心,向我低喃

That everything is fine

万事将安

But I wish I was dead

但我仍冀求与你一同逝去

Every time I close my eyes

每当我合上双眸

It's like a dark paradise

都如置身于黑暗天堂

No one compares to you

你的美好无人可及

I'm scared that you won't be waiting on the other side

我为此惶惑不安,怕你将不在彼岸守候

Every time I close my eyes

每当我合上双眸

It's like a dark paradise

都如置身于黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无可代替

I'm scared that you won't be waiting on the other side

我为此终日惶惶,怕你将不在彼端等待

All my friends ask me why I stay strong

所有朋友都问我为何仍能痴心不改

Tell 'em when you find true love 

我告诉他们,当你寻得真爱之时

it lives on

它将一生延续

Ahhh, that's why I stay here

啊,这是为何我仍矢志不渝

And there's no remedy for memory of faces

即使记忆中的面庞已模糊不清

Like a melody ,it won't leave my head

但就像那段旋律永远徘徊在我的脑海

Your soul is haunting me and telling me

你的灵魂常萦绕我心,向我低喃

That everything is fine

万事将安

But I wish I was dead

但我仍冀求与你一同逝去

Every time I close my eyes

每当我合上双眸

It's like a dark paradise

都如置身于黑暗天堂

No one compares to you

你的美好无人可及

I'm scared that you won't be waiting on the other side 

我为此惶恐不安,怕你将不在彼岸守候

Every time I close my eyes

每当我合上双眸

It's like a dark paradise

都如置身于黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无可替代

But that there's no you

但你已消逝于世

except in my dreams tonight

除了今夜在我梦中的惊鸿一瞥

Oh oh oh, ha ha ha

哦 哦 哦, 哈 哈 哈

I don't wanna wake up from this tonight

纵然黄粱一梦,我也不欲醒来

Oh oh oh , ha ha ha 

哦 哦 哦,哈 哈 哈

I don't wanna wake up from this tonight

哪怕一梦华胥,我也不愿清醒

There's no relief 

我思你成疾,药石罔效

I see you in my sleep

沉沦于梦,只为与你再次相见

And everybody's rushing me

尽管人群汹涌

but I can feel you touching me

但我仍能感受到你的触碰

There's no release 

我爱你成执,难以自释

I feel you in my dreams

溺与美梦,只为与你心意相通

Telling me I'm fine

告诉我,我一切安好

Every time I close my eyes

每当我合上双眸

It's like a dark paradise

都如置身于黑暗天堂

No one compares to you

你的美好无人可及

I'm scared that you won't be waiting on the other side

我为此惶惑不安,怕你将不再守候

Every time I close my eyes

每当我合上双眸

It's like a dark paradise

都如置身于黑暗天堂

No one compares to you

你的存在无可替代

But that there's no you

但你已消逝于世

except in my dreams tonight

除了在我梦中的惊鸿一瞥

Oh oh oh oh, ha ha ha ha

哦 哦 哦 哦,哈 哈 哈 哈

I don't wanna wake up from this tonight

纵然黄粱一梦,我也不欲醒来

Oh oh oh oh, ha ha ha ha

哦 哦 哦 哦,哈 哈 哈 哈

I don't wanna wake up from this tonight

哪怕一梦华胥,我也不愿清醒

评论
热度 ( 4 )

© 庸乡 | Powered by LOFTER